Web Atölyesi olarak Rize Çiğli bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.
E-ticaret sitelerinde ürünlerin doğru bir şekilde kategorize edilmesi, kullanıcı deneyimini geliştirirken, site üzerindeki navigasyonu kolaylaştırır ve kullanıcıların aradıkları ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlar.
Ürün kategorizasyonunun yanı sıra kategori sayfalarını doğru bir şekilde düzenlemek ve bu sayfaları en iyi şekilde optimize etmek de sitede geçirilen süreyi artıracağı gibi geri dönüşümlerinize de doğru orantılı bir şekilde etki eder. Bu rehberimizde de ürün kategori sayfalarının düzenlemesi ile ilgili bir takım ipuçlarını paylaşacağız.
Web sitenizdeki menü çubuğunda ana kategorilerinizi belirtmeli ve bu kategorileri belli bir varış sayfasına yönlendirmelisiniz. Böylelikle kullanıcılar bu ana kategorinin altında yer alan tüm ürünleri bu varış sayfası üzerinde inceleyebilirler.
Yeni tasarım araçlarından biri de menü üzerinde belli bir sekmeye gelindiğinde, bu sekmeler alt kategorileri gösterecek ve detaylı bir şekilde ürün bilgileri verecek şekilde kullanılması. Bu özellik alt kategorileri detaylı bir şekilde göstererek, kullanıcıların aradıkları ürünleri daha kolay bir şekilde bulmalarını sağlıyor. Aşağıda bunun bir örneğini görebilirsiniz.
Kategori sayfalarınızda yeni gelen ürünleri öne çıkartmak için “Yeni Gelenler” bölümü oluşturabilir ve bu kategorideki yeni ürünleri kullanıcılara gösterebilirsiniz. Böylelikle yeni ürünlerinizi de tanıtma şansı bulursunuz ve kullanıcılar da yeni ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşabilirler.
Ürün kategori sayfalarında kullanıcılara farklı filtreleme ayarları sunuyor olmanız, kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde etkileyecektir. Bu filtreleme seçeneklerinde, renk, fiyat, beden, marka, (varsa) teknik özellikler ve benzeri detayları göstermeniz oldukça faydalıdır. Bu seçenekler üzerinden kullanıcılar isteklerine göre filtrelemeler yaparak, aradıkları ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşabilirler.
Kategori sayfalarınızda bir bütünlük sağlamak ve ziyaretçilerin algısını kolaylaştırmak için, aynı boy ve standartta ürün fotoğrafları kullanmaya dikkat edin. Gözün algısını korumak ve kullanıcıların ürünleri daha rahat algılayabilmeleri için bu tür tasarımsal detaylar oldukça önemlidir. Farklı boy ve orandaki ürünler dikkat dağınıklığına neden olabilir ve bu da kullanıcıların sayfayı terk etmelerine sebep olabilir.
Özellikle filtreleme ya da alt kategori ziyaretleri sonrasında kullanıcılar birçok farklı sayfaya yönlenebilir. Sayfanın üst bölümünde, kullanıcının o an hangi sayfada olduğunu ve hangi sayfalar üzerinden buraya geldiğini gösterebilirsiniz. Basamak basamak bu sayfaları göstermeniz ve gerekli durumlarda da önceki sayfaya yönlendirecek linkler kullanmak, kullanıcıların sayfa üzerinde daha rahat bir şekilde gezinmesini sağlayarak, navigasyonu kolaylaştıracaktır.
Ürün kategori sayfalarınızda ilgili olmayan banner ve diğer dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız oldukça önemlidir. Kullanıcılar bu sayfalarda doğrudan ürünleri görmeli ve ürünler hakkında detay bulmalılar. Onların dikkatini dağıtmanız ya da onları farklı sayfalara yönlendirmeniz geri dönüşümlerinizi düşürecektir.
Sosyal kanıt E-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Ürünlerinizi öne çıkartmak ve kullanıcıların ürünlerle ilgili görüşlerini öne sürmek için, kategori sayfalarınızda ürünlerin aldıkları oyları göstermek faydalı olacaktır. Bu sistemle, kullanıcılara bu varış sayfalarında hangi ürünlerin kullanıcılar tarafından daha fazla tercih edildiğini gösterir.
Son olarak da, kategori sayfalarınızda SEO çalışmaları yapmalısınız. Bu sayfaların arama motorlarına uyumlu olması bir hayli önemlidir. Arama sorgularında kullanıcıları ilgili ürünlere ulaştırma şansınızı artırmış olursunuz. SEO çalışmalarınızda;
gibi detaylara dikkat etmeniz bir hayli önemlidir. Bu sayfaların SEO kurgusunu ne kadar iyi yaparsanız, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayabilirsiniz.
© Copyright 2002-2024 All Rights Reserved By Web Atölyesi