Web Atölyesi olarak İzmir 'da alanında başarılı kadromuz ile web tasarım, eticaret, etahsilat, müşteri takip vb konularda hizmet sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.
İçerik yönetim sistemi (CMS), şirketlerin dijital içerikleri yönetmesine yardımcı olur. Tüm ekipler bu sistemleri kullanarak içerik yaratabilir, düzenleyebilir, organize edebilir ve yayınlayabilir. İçerik depolamak için merkezi bir konum olarak çalışır ve yerleşik (veya tasarlanmış) iş akışları kullanarak iş birliğine dayalı içerik yönetimi ve yaratımına yönelik otomatik süreçler sağlar. Rollere göre bireylere farklı ayrıcalık ve sorumluluklar sağlanır. Örneğin, yazarlar çalışmalarını gönderip kaydedebilir, ancak editörler bunları düzenleyebilir ve yayınlayabilir. Yöneticiler tüm bunları yapabilir ve kuruluştaki diğer kişilere içerik güncelleme veya düzeltme izni verebilir.
CMS, web sitelerinin ve Web Sitesi içeriklerinin minimum teknik iş yüküyle yaratılmasına ve yönetilmesine yardımcı olur. Böylece, proje veya trafik yöneticisi olarak zaman harcamak yerine daha iyi içerikler oluşturabilirsiniz. İçerik yönetimi için kolay ve uygun maliyetli bir çözüm sağlayan CMS, şirketlerin tam zamanlı içerik geliştirme ekibine yatırım yapmadan içeriklerini yönetmelerine ve dağıtmalarına olanak tanır.
İçerik yönetim sistemi türleri (CMS)
Neredeyse her CMS iki kısımdan oluşur: ön uç ve arka uç. Ön uç, kullanıcının etkileşimde bulunduğu kısımdır. Web siteleri bu kısımda görsel olarak yapılandırılır ve stil kazanır. Ön uç, şirketinizin markasıyla eşleşen zengin ve etkileşimli içerikler sunmak için HTML, CSS ve JavaScript'i bir araya getirir.
CMS'in arka ucu, bir Web Sitesine yeni içerik göndermek için kullanılan uygulamadır. İşlem, CMS'inizin ön ucuna kolayca içerik eklemek, oluşturmak ve yayınlamak için web arayüzüne erişerek başlar. HTML, CSS ve JavaScript bilmek yerine, Microsoft Word'e benzer bir arayüzde içerik yaratırsınız. Ardından arka uç, bu içeriği veritabanında depolar ve Web Sitesinin ön ucunda yayınlar.
Bu iki sistem birlikte CMS'i oluşturur. Web teknolojilerini anlamak zorunda kalmadan veya web uygulamanızı sıfırdan oluşturmadan içerik yayınlamanıza olanak tanır.
Bugün kullanılabilen farklı içerik yönetim sistemi türleri aşağıda sunulmaktadır.
1-Birleşik CMS
Birleşik CMS genellikle geleneksel CMS olarak adlandırılır. Bir Web Sitesinin veritabanına bağlanan ve veritabanını değiştiren, içeriği stilize bir ön uca yayınlayan tümüyle erişilebilir arka uç sunar.
Birleşik CMS her şey dahil bir çözüm olsa da yazılım hizmeti (SaaS) CMS ile arasındaki temel fark, birleşik CMS'in çalışmak için özel bir web barındırma hizmetine ihtiyaç duymasıdır. Web barındırma hizmeti görece uygun fiyatlı olsa da CMS yazılımının çalışması için belirli teknolojileri kurmak ve bakımlarını yapmak gerektiğini hatırlamak önemlidir.
Ayrıca, birleşik CMS sürekli kullanım için muhtemelen bir yöneticinin sistemi kurmasını ve yapılandırmasını gerektirir. WordPress birleşik CMS örneği olarak kullanıcılara yüklemeleri, Web Sitesi açmaları ve sonraki süreçte içerik yayınlamaları için eksiksiz bir paket sunar.
2-SaaS CMS
SaaS CMS de eksiksiz uçtan uca bir çözümdür ama birleşik CMS'in aksine, SaaS CMS bulutta barındırılır. Bu sayede kurulum, yükleme veya önceden yapılandırılmış web barındırma hizmeti gerektirmez.
SaaS tabanlı CMS, sunucu veya web barındırma konularındaki ek iş yükleri olmaksızın tüm özellikleri sunar. Web'de kolayca yer almaya ihtiyaç duyan şirketler için mükemmel bir çözümdür. Her tür kullanıcının hızla web siteleri oluşturmasına, içeriği yönetmesine ve dijital kanallar aracılığıyla dağıtmasına olanak tanır.
3-Ayrık CMS
Ayrık CMS'te Web Sitesinin sunum kısmı arka uçtan "ayrı" durumdadır. Teslimat sistemi Web Sitesi sunumunun arasında yer alır ve bir uygulama programlama arayüzü (API) aracılığıyla arka uca erişir.
Ayrık CMS, arka uçta yaratılan içerikle etkileşim kurmak için daha fazla esneklik sunan gelişmiş bir çözümdür. Örneğin, bir kuruluşun içerik arşivini mobil uygulamalar gibi yeni bir amaç için kullanmak istediğini düşünelim. Bu durumda, içerik ve bilgilerinizi arka uçta tutarlı biçimde korurken çok sayıda, uyarlanabilir uygulamayı desteklediği için ayrık CMS cazip bir çözümdür.
4-Arabirimsiz CMS
Başsız CMS yalnızca veritabanına erişen ve içeriği özel oluşturulmuş ön uç web uygulamasıyla depolayan bir arka uç sistemine sahiptir. Ayrık CMS'ten daha fazla esneklik sağlar ama diğer seçenekten çok daha fazla emek ister. Başsız CMS genellikle bir geliştiricinin ön uç uygulaması tasarlamasını, yaratmasını ve bağlamasını gerektirir.
Başsız CMS, içeriğine nasıl erişileceği konusunda tam kontrol ve esneklik isteyen kuruluşlar için iyi bir çözümdür. Ön uçta Web Sitesi, mobil uygulama veya diğer türlerde özel bir uygulamaya olanak tanırken içerik depolama ve organizasyon olanakları sunar.
İçerik yönetim sisteminin temel özellikleri
İşletmeniz için bir CMS'nin hangi özelliklerinin kritik olduğunu öğrenmek amacıyla işe içerik yönetim sisteminin temel özellikleri ile başlayabilirsiniz. İçerik yönetim çözümlerinin ve ürünlerinin yan yana karşılaştırmalarından yararlanmak karar alma sürecinize yardımcı olabilir. Yine de temel soru, her çözümün temel özelliklerinin neler olduğudur.
Kullanıcı rolleri ve rol tabanlı içerik yönetimi
Her İçerik Yönetim Sisteminde farklı rol türleri vardır. Nasıl çalıştıklarını anlamak, görevlerini gerçekleştirmeleri ve uygun dijital içeriğe erişmeleri için kullanıcılarınıza erişim sağlamak üzere son derece önemlidir. Bunlar tipik kuruluş rollerinden uygulama yönetim rollerine uzanır. Uygulama rolleri için görev ve özellik karşılaştırması yapılması gerekir. Kaynak (izin) türü rollerinde kullanıcıların belgeler, siteler veya şablonlar dahil hangi içeriği görüp neler yapabileceğine karar verirsiniz.
Dijital varlık yönetimi
Oracle’ınki gibi İçerik Yönetim sistemleri tüm dijital varlıklarınızı Web Sitesi, pazarlama malzemeleri, e-posta kampanyaları, çevrimiçi mağazalar, ücretli arama ve bloglar gibi farklı pazarlama kanallarında kullanmak üzere yönetmeniz için güçlü olanaklar sunar. Tüm varlıklarınız için merkezi bir içerik konumu sağlar. Burada bunları depolar ve koleksiyonlar halinde organize edebilir, içeriğin nasıl ve nerede kullanılabileceğini tanımlamak için kurallar ve iş akışı yaratabilirsiniz.
Kullanıcılar varlık yaratırken hangi bilgileri toplamanız gerektiğini tanımlamak için varlık türleri yaratmak her CMS için kritiktir. Dijital varlık türleri, dijital varlıklarınız (dosyalar, görüntüler ve videolar) için gereken özel öznitelikleri tanımlar.
Bulutta içerik yönetme
Bizim çözümümüzde olduğu gibi, içerik yönetiminizi buluta taşıyarak içeriğinizi tek konumda merkezi hale getirmek ve bunlara her yerden erişilebilmesini sağlamak kritiktir.
Kopyalama, taşıma, silme dahil günlük dosya yönetim işlemlerinizi yerel sistem ve mimarinizde olduğu gibi gerçekleştirmek için dosyalarınızı klasörlerde gruplayabilirsiniz. Tüm içerik dosyaları bulutta yer aldığı için kullanıcılar bunlara mobil cihazları dahil olmak üzere her yerden erişebilir.
İçerik iş birliği
Kuruluşunuzun tüm içeriği buluttayken kuruluşunuz içindeki ve dışındaki kimselerle iş birliği yapmak için varlıkları veya klasörleri paylaşmak kolaydır. Nerede olurlarsa olsunlar ve ne zaman ihtiyaç duyarlarsa duysunlar, içerik paylaştığınız herkes en son bilgilere erişebilir. Paylaşmak ve içerik iş birliğini kaydetmek, kullanıcının paylaşılan her öğeye nasıl ve ne zaman erişildiğini izlemesine olanak tanır.
Web siteleri oluşturma
İçerik yönetim çözümleri sayesinde etkileşimli çevrimiçi deneyimlere sahip pazarlama, yardım ve topluluk web sitelerini konseptten lansmana kadar hızla oluşturup yayınlayabilirsiniz. Web Sitesi oluşturma süreci içerik, iş birliği ve tasarım alanlarında tek hazırlama ve yayınlama ortamı aracılığıyla tümüyle entegre edilmiştir.
Bulut tabanlı çözümler, bir Web Sitesini önceden tanımlanmış yapısal ögelerle bir araya getirmek üzere sunulan kullanıma hazır şablonlar, sürükle ve bırak bileşenler (WYSIWYG), örnek sayfa düzenleri ve site temalarını kullanarak hızla çalışmaya başlamanızı kolaylaştırır. Yahut geliştiricileriniz, benzersiz çevrimiçi deneyimler oluşturmak için şablonlar, temalar veya bileşenler dahil olmak üzere özel tasarımlar yaratabilir.
Bir CMS'nin işletmeniz için doğru olup olmadığını değerlendirmeden önce ne düşünmelisiniz?
CMS, içerik yönetiminde altı önemli alanı ele alarak içeriğin daha kolay bulunmasını sağlar.
İçerik yönetişimi
İçerik yaratmak ve yönetmek için yürürlükte olan politika ve prosedürler var mı?
Etiketleme için bilgi mimarisi
Mevcut ve yeni içerik herkesin anlayacağı şekilde kategorize edilmiş ve etiketlenmiş mi?
İçerik yönetimi için iş süreci
İş akışları standart hale getirilmiş ve otomatikleştirilmiş mi?
İçerik için kullanıcı deneyimi
Çalışanlardan müşterilere kadar önemli paydaşlar ihtiyaç duydukları bilgileri nasıl buluyor?
Teknoloji ve uygulamalar
Mevcut teknoloji doğru kullanılıyor mu? Hangi iyileştirmeler veya yeni sistemler bilgi akışını optimum güvenlikle modernize edebilir? Bulut tabanlı bir içerik yönetim sisteminiz var mı?
CMS'nin iş değeri
Verileriniz ve içeriğiniz daha verimli ve güvenli yönetilebilir mi? Geçerli mevzuat yönergelerine uyuluyor mu?
Web siteniz için içerik yönetim sistemi kullanma
İçerik yönetim sistemi, web'de içerik oluşturmanıza, yönetmenize ve yayınlamanıza yardımcı olur. Etkin bir şekilde kullanılabilmesi ve yeni amaçlarla yararlanılabilmesi için içeriğin organize ve erişilebilir olmasını da sağlar. Her kitle gereksinimini karşılamak için bulut tabanlıdan başsız CMS'e kadar çeşitli içerik yönetim sistemleri vardır.
Size tek ve kolayca erişilebilen bir veritabanında tüm bilgilerinizi depolayıp yönetmenin bir yolunu sunmanın yanı sıra şunları da yapar:
Ekip içi ve ekipler arası iş birliğini destekler
İçerik güncellemenin kolay ve erişilebilir bir yolunu sunar
İçerik görünürlüğünü artırır
Üretkenliği artırır
Maliyetleri azaltır
İçerik tutarlılığını korumanızı sağlar
İhtiyaçlarınız büyüdükçe ölçeklenir
Web Sitesi oluşturmak için CMS nasıl kullanılır?
CMS web siteleri oluşturmaya nasıl yardımcı olur?
Temel olarak, CMS platformu Web Sitesi oluşturma ve yönetmenin tüm teknik detaylarıyla ilgilenir. Örneğin, web'de blog yazısı gibi bir içerik yayınlamak için HTML dosyası ile işe başlamanız gerekir. HTML, bir web tarayıcısının okuyabilmesi için yazılı içeriğinizi yapılandırmanıza olanak tanır. Resimler ve videoları içeriğinize gömmenizi ve diğer HTML belgelerine bağlantı vermenizi de sağlar.
İçerik oluşturulduktan ve yapılandırıldıktan sonra, kademeli stil tabloları (CSS) kullanarak görünüm ve kullanımını değiştirebilirsiniz. CSS ile istediğiniz stili elde etmek için sayfanızdaki her öğenin yazı tipini, rengini ve boyutunu değiştirebilirsiniz. Bu işlemleri tamamladıktan sonra, HTML ve CSS dosyalarını resim ve video dosyalarıyla birlikte yeni web sitenizi herkese sunacak bir web sunucusuna yüklersiniz.
Bu işlemler çok zor görünmese de belge yaratmanın ve çevrimiçi ortamda paylaşmanın pek verimli bir yolu değildir. Pek çok kuruluşun bu göreve ayıracak BT kanyağı yoktur.
Gelişmiş CMS teknolojileri
HTML ve CSS basit, okunabilir belgeler oluşturmak için uygundur, ancak çoğu şirketin başarıya ulaşmak için ihtiyaç duyduğu türde modern web sitelerinde bulunan kapsamlı özellik ve işlevler sunmak konusunda sizi sınırlarlar.
Örneğin, web sitenize etkileşimli özellikler ve daha gelişmiş işlevler eklemek için, web'in programlama dili olan JavaScript'i kullanmanız gerekir. HTML ve CSS, basit belgeler oluşturmak için kullanılan görece basit kod temelleridir. JavaScript, akıllı telefon veya masaüstü uygulamaları geliştirmek için kullanılan dillerden farklı olmayan özel bir programlama dilidir.
Blog sitenizi ayda binlerce ziyaretçiye hizmet veren ve her gün çok sayıda içerik gönderen bir medya Web Sitesine dönüştürmeyi planladığınızı varsayalım. Bu durumda, tüm içeriğinizi barındırmak ve bunlara erişmek için veritabanı teknolojilerinden yararlanmaya başlamanız gerekir. Veritabanı ile Web Sitesinin kullanıcıların erişip gezindiği kısmı arasında bilgi iletmek için kendi programlama diline sahip bir veritabanına ve başka bir programlama diline daha ihtiyacınız vardır. İşler bir anda karmakarışık hale gelir. CMS burada devreye girer.
İçerik yönetim sistemi (CMS) avantajları
Oracle Content Management'ı keşfedin
Dijital pazarlama deneyimlerine yönelik talep artıyor ve bu trend duracak gibi görünmüyor. Günümüzün modern tüketicileri, çok kanallı çözümler ve sorunsuz deneyimler istiyor. Dijital teknoloji, şirketlerin müşterileriyle etkileşim kurmaları ve bağlantıda kalmaları için sonsuz yol sağlar. CMS pazarı için büyüme beklentisinin 2018'deki 36 milyar dolardan 2026'da 123,5 milyar dolara ulaşması şaşırtıcı değil.
Şirketler, bir içerik yönetim sisteminin içerik oluşturma ve dağıtım sürecini kolaylaştırarak içeriğinin tam değerinden yararlanmalarına nasıl yardımcı olabileceğini anlıyor. CMS yatırımı yapan pazarlama ve satış ekipleri, mesajlarını pazara ulaştırır ve müşteri deneyimlerini daha iyi hale getirirken dört temel avantaj elde etmeyi bekleyebilir.
1-Daha güçlü iş birliği ve organizasyon
CMS sayesinde içerik pazarlama çalışanları içerik yayınlarına katkıda bulunabilir ve yardımcı olabilir. İş akışı yönetimi, içerik depolama ve planlama olanakları ile sistem her şeyin düzenli kalmasına yardımcı olur. Tarayıcı tabanlı CMS'lere her yerden erişilebilir. Farklı konumlardaki ekip arkadaşları, içerik projelerinin aynı sistemde yer alan en güncel sürümü üzerinde iş birliği yapabilir. Aynı yerde depolandığı için tüm ekip üyeleri aynı içeriğe erişebilir. Çok sayıda dosyayı çok sayıda kişiye göndermeye gerek kalmaz ve çok sayıda sürümü kontrol etmenin sıkıntılarını yaşamazsınız.
2-Kullanıcı dostu
CMS sayesinde kullanıcıların HTML veya CSS öğrenmeleri gerekmez. Beceri düzeyleri ne olursa olsun, ekipteki kullanıcılar içerik yaratabilir ve yayınlayabilir. İçerik yönetim sistemi, web sayfalarına içerik yüklemeyi ve içerik düzenleyicisi ile bunları güncellemeyi kolaylaştırır.
3-SEO ve içerik optimizasyon araçları ve eklentileri
Arama motoru optimizasyonunuzu (SEO) geliştirmek ve sitenize trafik çekmek mi istiyorsunuz? CMS ile, arama sıralamanızı artırmak için eklentiler ve araçlar ekleyebilirsiniz. Bu araçlar, ön uç arayüzünde seçenekler içerebilir, web sayfası başlıkları, meta açıklamalar ve alternatif etiketler ekleyebilir.
4-İçeriğe daha fazla zaman ayırın
Kullanımı kolay bir CMS sistemi, daha iyi organizasyon, SEO'ya yardımcı olacak araç ve eklentilerle İçerik üreticileri kaliteli içerik üretmeye konsantre olabilir. Pazarlama ekiplerinin birden fazla dosya veya kod üzerinde çalışmasına gerek kalmaz. Çalışma arkadaşları kilometrelerce uzakta olsa da çalışmalarını onlarla kolayca paylaşabilirler. Metni düzeltmeye, resimleri düzenlemeye, daha fazla video içeriği üretmeye veya farklı konu satırları, teklifler, CTA'lar ve formatlar üzerinde A/B testleri yürütmeye zaman ayırabilirler.
İzmir ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım
© Copyright 2002-2024 All Rights Reserved By Web Atölyesi